lördag 11 februari 2017

Friekosörs träkammar

En sak som jag speciellt vill tipsa om är Friekosörs träkammar. Jag hade under många år stora problem med statisk elektricitet i håret. Om jag t ex tog i en diskmaskin eller dator eller kopiator så fick jag en stöt så håret sprakade omkring mig.

Det var milt sagt frustrerande att vara ständigt strömförande/strömalstrande/strömledande och håret var ohanterligt.

En del av problemet var att jag använde konventionella, syntetiska schampon och balsam från snabbköpshyllorna med all upptänklig kemikalisk sörja i innehållet. Den andra orsaken var att jag på den tiden använde plastkammar för att kamma och reda ut håret. Och plastkammar alstrade energi i håret.

Sedan många år har jag nu använt träkammar från Friekosör. Kammen med sina kraftiga, rundade tänder är bra för att reda ut håret efter tvätten och forma frisyren på morgonen. Trä är dessutom ett material som är väldigt bra på reducera den statiska elektriciteten i håret.


Friekosörs träkam säljs bl a i Friekosörs webbshopp


Och, ja, det går det inte att komma undan - en kvalitetsprodukt kostar betydligt mer än någon plastkam du kan köpa i vilken stormarknad som helst. Men så får du en verklig kvalitetsprodukt som kommer att följa dig under många år så betraktad som en investering i genuin vardagslyx, för ditt eget personliga välbefinnande, är den prisvärd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar